PRZECHOWYWANIE DOKUMENTACJI
Przechowywanie dokumentacji obejmuje dokumentację zarówno firm upadłych lub zlikwidowanych, jak też firm istniejących nie posiadających odpowiednich magazynów do jej przechowywania. Przechowujemy dokumentację która została uporządkowana przez naszą firmę. Istnieje możliwość przechowywania dokumentacji nieuporządkowanej, stosujemy wówczas do przechowywanie pudła archiwizacyjne zabezpieczane jednorazowymi niepowtarzalnymi plombami. W tej sytuacji dokumentacja dostarczana jest do właściciela jedynie w całych oplombowanych pojemnikach.
Nasz magazyn przystosowany jest do bezpiecznego przechowywania powierzonej nam dokumentacji.
Magazyn wyposażony jest:
- w całodobowy monitoring wewnętrzny jak i zewnętrzny z natychmiastowym powiadamianiem telefonicznym oraz systemem GPRS
- urządzenie alarmowe antywłamaniowe oraz antypożarowe z natychmiastowym powiadamianiem telefonicznym oraz systemem GPRS
- klimatyzację gwarantującą utrzymanie odpowiednich warunków temperatury
- pochłaniacze wilgoci gwarantujące utrzymanie jej odpowiedni poziom
- odpowiednie regały do właściwego przechowywania dokumentacji
Dzięki zastosowaniu w/w urządzeń gwarantujemy
- przechowywanie dokumentacji w warunkach zgodnych z obowiązującym prawodawstwem
- zabezpieczenie dokumentacji przed zniszczeniem oraz dostępem do nich nieuprawnionych osób
- stałe udostępnianie dokumentacji w formie; papierowej lub elektronicznej (scan), a także wykonywanie kopii lub odpisów w zależności od ustaleń z właścicielem dokumentacji
- udostępnianie akt do wglądu w siedzibie Archi-Krak dla upoważnionych osób lub dostarczanie dokumentacji we wskazane przez właściciela miejsce
- stałą kontrolę dokumentów pod względem zachowania odpowiedniego czasu jej przechowywania, wykonywanie wykazów dokumentacji do zniszczenia i po ich akceptacji przez właściciela jej niszczenie zgodnie z opracowaną procedurą, co obniża koszty obsługi dokumentacji.
Czytaj więcej ...
Zwiń
ARCHIWIZACJA DOKUMENTÓW
Głównym celem archiwizacji dokumentacji jest zabezpieczenie ważnych dla Klienta dokumentów przed zniszczeniem, umożliwienie szybkiego odszukania i dostępu do wymaganego dokumentu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Przeprowadzamy archiwizację dokumentacji w jej pełnym zakresie
1. Dokumentacja archiwalna – kategorii A
- analiza dokumentacji obejmująca wydzielenie dokumentacji historycznej przeznaczonej do przekazania do Archiwum Narodowego
- wyłączenie dokumentacji o krótszym okresie przechowywania
- paginacja stron dokumentacji (zgodnie z wymogami Archiwum Narodowego)
- spakowanie dokumentacji do teczek i pudełek wykonanych z tektury bezkwasowej gwarantującej pełne zabezpieczenie dokumentacji przez cały okres przechowywania (zgodnie z wymogami Archiwum Narodowego)
- wykonanie w uzgodnieniu z Archiwum Narodowym spisów dokumentacji
- przekazanie dokumentacji do określonego przez Archiwum Narodowe magazynu
2. Dokumentacja osobowa ( Teczki Akt Personalnych) – kategoria Be-50
- archiwizacja poszczególnych teczek osobowych w (sprawdzenie zawartości TAP) z nadaniem każdej teczce unikatowego numeru
- spakowanie akt do opisanych kopert z tektury bezkwasowej
- wykonanie komputerowej bazy akt we własnym programie firmowym opartym na Acces i Excel w układzie numerowym i alfabetycznym gwarantującej natychmiastowe odszukanie poszczególnych dokumentów
- spakowanie dokumentacji do pudełek z tektury bezkwasowej i ich odpowiednie oznaczenie
3. Dokumentacja płacowa ( kartoteki wynagrodzeń) – kategoria B-50
- archiwizacja kartotek płacowych w systemie zbliżonym do porządkowania Teczek Akt Personalnych (patrz pkt.2)
4. Dokumentacja płacowa ( listy płac ) – kategoria B-50
- porządkowanie list płac w oparciu o strukturę firmy
- ułożenie list płac chronologicznie wraz ze sprawdzeniem kompletności dokumentacji
- spakowanie list płac do teczek z tektury bezkwasowej i ich opisanie
- spakowanie teczek do pudełek z tektury bezkwasowej oraz ich oznaczenie
- wykonanie spisów zdawczo-odbiorczych w wersji papierowej i elektronicznej w oparciu o program Excel gwarantujących natychmiastowe odszukanie wymaganych dokumentów
5. Pozostała dokumentacja kat. B podlegająca przechowaniu – kategoria B-5 do B-25
- segregacja dokumentacji na poszczególne kategorie archiwizacyjne w wyłączeniem dokumentacji kategorii Bc nie podlegającej przechowywaniu
- spakowanie dokumentacji do teczek i ich opisanie
- spakowanie teczek do pudełek archiwizacyjnych i ich oznaczenie
- wykonanie spisów zdawczo-odbiorczych w wersji papierowej i elektronicznej w oparciu o program Excel gwarantujących natychmiastowe odszukanie wymaganych dokumentów
6. Dokumentacja kategorii B której minął okres przechowywania oraz kategorii Bc
- wykonanie spisów dokumentacji do zniszczenia
- zatwierdzenie spisów przez wyznaczone osoby z poszczególnych działów firmy
- przygotowanie dokumentacji do zniszczenia
Czytaj więcej ...
Zwiń
SKANOWANIE DOKUMENTÓW
Skanowanie dokumentów umożliwia szybkie wyszukiwanie potrzebnych dokumentów w komputerowej bazie dokumentacji oraz bezpośredni do nich dostęp bez konieczności wyszukiwania dokumentacji papierowej w archiwum.
Usługa skanowania dokumentacji obejmuje:
- wyjęcie dokumentacji z segregatorów, teczek, koszulek
- usunięcie klipsów, spinaczy, zszywek
- oznakowanie dokumentacji kodem „patch codes”
- indeksowanie automatyczne
- skanowanie dokumentu
- przywrócenie dokumentacji do pierwotnej postaci
Dokumenty po zeskanowaniu przechowywane są na serwerach firmy z możliwością dostępu dla osób upoważnionych oraz przekazywane Klientowi na dyskach pamięci Na szczególne zlecenie istnieje możliwość ręcznego indeksowania dokumentacji wg ustalonych wymogów
NISZCZENIE DOKUMENTACJI
Po wytypowaniu dokumentacji do zniszczenia, wykonaniu jej spisów i akceptacji wykazu dokumentacji przez wyznaczone ze strony Klienta osoby rozpoczynana jest procedura niszczenia
- spakowanie dokumentacji w zależności od umowy do pudeł, worków lub worków plombowanych
- przewóz dokumentacji do miejsca jej niszczenia
- fizyczne zniszczenie dokumentacji zachowaniem ( w zależności od ustaleń) w III lub IV klasie tajności niszczenia*
- wystawienie certyfikatu zniszczenia dokumentacji
DOKUMENTACJA PRACOWNICZA
Dokumentacja pracownicza to najważniejsza dokumentacja będąca w posiadaniu firm, jest ona niezwykle istotna dla zatrudnianych pracowników gdyż od jej kompletności i właściwego przechowywania niejednokrotnie zależy przyszłość byłych pracowników, ich spokojny byt po osiągnięciu wieku emerytalnego. Pomimo wystawiania pracownikom odpowiednich zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w toku przebiegu zatrudnienia niejednokrotnie młodzi pracownicy nie przykładają do nich odpowiedniego znaczenia, nie przechowują ich nie zdając sobie sprawy jak ważne będą one w przyszłości. Występują też wypadki losowe utraty posiadanych dokumentów potwierdzających przebyte zatrudnienie i osiągane wynagrodzenie. Ponadto zmieniające się przepisy prawa często wymagają dostarczenia do instytucji państwowych dokumentów sprzed wielu lat. Dlatego też tak ważne jest właściwe zabezpieczenie oraz przechowywanie tej dokumentacji.
Dokumentacja pracownicza obejmuje swoim zakresem kilka rodzajów dokumentacji
- dokumentacja osobowa – Teczki Akt Pracowniczych
- dokumentacja płacowa – listy płac oraz kartoteki wynagrodzeń
Usługa przechowywania dokumentacji pracowniczej obejmuje pełną obsługę dokumentacji przez cały wymagany przepisami okres 50 lat od czasu jej zakończenia ( data ostatniego wpisu).
Właściwe przygotowanie dokumentacji do przechowywania obejmuje:
- sprawdzenie kompletności akt poszczególnych pracowników
- spakowanie dokumentacji do odpowiednich kopert i pojemników spełniających wymogi odnośnie długotrwałego przechowywania dokumentacji ( papier i tektura bezkwasowa)
- właściwe opisanie dokumentacji i jej oznaczenie
- wykonanie baz – spisów dokumentacji w oznaczeniu numerycznym i alfabetycznym, w wersji elektronicznej ( właściwe jej zabezpieczenie na serwerach i rezerwowych dyskach) oraz ich wydruk w wersji papierowej
- właściwe przechowywanie dokumentacji w odpowiednich spełniających wszelkie wymogi klimatyczne jak i wymogi bezpieczeństwa archiwach
- systematyczne przeglądanie dokumentacji pod względem jakości jej przechowywania
- wydawanie byłym pracownikom zaświadczeń i odpisów dotyczącej ich dokumentacji osobowej i płacowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami
- poinformowanie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Archiwum Narodowego o zakresie przechowywanej dokumentacji osobowej poszczególnych firm
Czytaj więcej ...
Zwiń